Villkor

KÖPVILLKOR


1. PRISER

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom Sverige och övriga EU. 


2. FRAKT

Fraktkostnaden baseras på orderns storlek och vikt. Vi har fem fraktkostnadsklasser (för leveranser inom Sverige): 25 kr, 40 kr, 55 kr, 75 kr, 95 kr, (inkl. moms). Fraktkostnaden överstiger aldrig 95 kr. Du ser fullständig fraktkostnad i kassan. OBS: Vi levererar ej Postpaket/Företagspaket/Budsändningar till boxadresser. 


3. BETALNINGSVILLKOR

Vi använder Stripe för säkra kortbetalningar. Läs mer om Stripe här: https://stripe.com/se


4. LEVERANSER

Leveranstiderna ligger på 3-10 vardagar, beroende på lagerstatus.
Något längre leveranstider än angivet kan förekomma för PRINT ON DEMAND varorna samt under semestermånaderna juli – augusti och under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren mm.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi alltid kunderna om det. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Postnord eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.


5. SKADADE VAROR

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till studio@lidiablomgren.se


6. ÅNGERRÄTT OCH ÖPPET KÖP

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.


7. REKLAMATIONER

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post studio@lidiablomgren.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss. Om produkten eller förpackningen används eller skadas, förbehåller vi oss rätten att dra av eventuella värdeminskningar vid återbetalning av produkten.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.   


8. ÅTERBETALNINGAR

Återbetalning sker via Stripe. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.


9. RESERVATIONER

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.


10. SKYDD AV PERSONUPPGIFTER

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter. 


11. EJ UTHÄMTAT PAKET

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.

Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr.


12. FORCE MAJEURE

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.


Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm. 
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/